zondag 11 mei 2014

Paddestoeltuniekje


Mijn handen jeukten al langer om in dit stofje te knippen, maar ik vond er zo direct geen passend patroontje bij. Omdat het vandaag een beetje herfstig was, haalde ik het toch maar uit.

Ik tekende de Owl Princess vanuit Ottobre 1/2014 opnieuw over en maakte enkele aanpassingen. De schoudernaden zijn te breed, dus die verkleinde ik van een 104 naar een 98. De mouwen waren nog véél langer dan de schoudernaad te breed was, dus die verkorte ik tot een maatje 92. En aangezien haar ander tuniekje tot net boven haar broek kwam en het daardoor leek alsof het bloesje eigenlijk nét te klein was, besloot ik van het te verlengen. Ik twijfelde wat en verlengde uiteindelijk tot een 122. Ik heb liever dat het er als een kleedje uitziet, dan dat ze opnieuw "water in hare kelder" heeft, zoals ze te kleine kleding hier vernoemen. 

Op twee uurtjes was het klaar en ondertussen loopt Prutsemie hier mooi rond in een herfstig kleedje. Het stofje past perfect bij het patroontje. 

Alleen die mouwen hé, die zijn nog altijd véél te lang. Maar ik ga het zo laten. Het kleedje, want dat is het uiteindelijk geworden, is nog een beetje te groot en met wat geluk kan ze er in september ook nog in. Dus slaan we de mouwtjes maar even om. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten