donderdag 20 juni 2013

Raglan mouwen.

Wat ben ik op zoek geweest naar een patroon voor t-shirts met raglan mouwen! Ik dacht er eentje te vinden in de Burda van januari 2013, maar de kleinste maat was een 134. Prutsemie draagt nu een 104, dus dat zou wel veel kleiner moeten gemaakt worden. Mezelf kennende, zou het patroon dan niet meer kloppen.

Er werd gezocht op het internet, maar daar vond ik ook niet wat ik wou.

En toen hé, deed ik die Ottobre nogmaals open en wat zag ik daar? Een t-shirt met raglanmouwen in mijn dochter haar maat. En nog eens 5 maten groter ook, moest het nodig zijn.

Wegens geen witte tricot meer, bezocht ik de Zeeman en kocht ik daar een wit XL t-shirt van 2,49 euro. Ik sloeg erin om uit dat t-shirt anderhalve t-shirt voor de dochter te halen. En van 't gene dat ik nog over heb, kan ik aan nog twee andere t-shirts mouwen naaien.

De kleurige tricot en de boordstof komt van op het stoffenspektakel. Het waren couponnetjes, ik weet niet meer hoeveel ze net gekost hebben. Maar aangezien het couponnetjes waren, zal het alleszins niet duur geweest zijn.

Zo goedkoop kan zelf kleding maken zijn se.

De stempels heb ik zelf ontworpen in Fireworks en zijn er achteraf met transferpapier opgestreken. Zo heeft zo'n t-shirt ook nog eens een finishing touch.

Natuurlijk typte ik een fout in één van de stempels. Dat komt ervan als je dat nog even snel doet omdat de dochter toch niet kan slapen en ik bijgevolg ook niet. En dan kijk je dat 's ochtends, wanneer je helemaal niet uitgeslapen bent, natuurlijk ook niet na. 
Kieken dat ik ben!



Hieronder zet ik de stempels. Mocht je ze tof vinden, je mag ze opslaan en ze hergebruiken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten