vrijdag 6 december 2013

Ziek en zieker.

Het naaien schoot er verleden week even bij in. Ik had een stevige snotvalling met bijbehorende stekende hoofdpijn. Maar ja, als ik alleen thuis ben met de dochter, dan is er van uitzieken geen sprake. 's Avonds heb ik dan allerminst nog de fut om achter de naaimachine te kruipen.

Deze week kwam er bij de snotvalling ook nog een zere keel en een dag later een hoest en adem tekort. Toch maar even de dokter bellen. Verdict: beginnende longontsteking. Puffers, nog puffers, antibiotica en slijmenoplossend middel, dafalgan tegen de koorts. Volgende keer toch maar iets eerder de dokter raadplegen...

Alle afspraken van Prutsemie zijn afgebeld, dus blijven wij lekker een weekje binnen. Ik kruip nu op hetzelfde uur als Pruts mijn bed in, en het doet me ongelofelijk goed om zo eens lekker lang 'uit te slapen". Van 20u tot 8u, 12 u slaap, zàlig is dat.

Natuurlijk moest de verwarming het in tussentijd opgeven. We hebben dan nog maar eens een rondje schoorsteenvegers bellen ingelast. Natuurlijk nemen de meeste hun telefoon niet op en degenen die het wel doen, vinden Wallonië véél te veraf! Ik woon ochottekes op 10 km van Leuven, amah zoo ver dat dat is!
*zucht*

Enfin, 17 december komt er hopelijk iemand van AB Services de schouw vegen en kunnen wij weer zonder problemen vuurke stook doen in de stoof. Tot dan doen wij het rustig aan met 't stoofje. Waarschijnlijk zit de bak onderaan vol, maar men versleept niet zomaar een stoof van 200 kg. Daarvoor heb je een beetje hulp nodig van iemand die geen schrik heeft van een Hernia.

Nu mag ik hopen dat die schoorsteenvegers ons niet laten stikken, zoals Eltico (afspraak op 8 oktober, nooit komen opdagen en geen reactie op vragen om nieuwe afspraak) en Pietje Rapid (die laatste ging ons terugbellen, want zijn agenda lag thuis... Wij wachten nu al een maand op die tel. Op mijn vragen wordt gewoonweg niet meer gereageerd).  Derde schoorsteenveger, goede schoorsteenveger hoop ik...

 En ondertussen liggen hier nog twee leggings en een kleedje geknipt klaar voor Prutsemie. Het zal voor binnenkort zijn, als de beesjes buiten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten