woensdag 11 december 2013

Een winterjurkje.

Als het hier druk is en de wet van Murphy zich weer laat gelden, dan vind je mij 's avonds achter mijn naaimachine. Omdat ik zo kan opgaan in opmeten, spelden, stikken, .... vergeet ik even al de rest en word ik weer rustig. Op voorwaarde dat ik iets simpel maak, natuurlijk.
Dus tekende ik een A-lijn jurkje voor Prutsemie. Simpeler kon namelijk bijna niet. En toen kwam ik op het idee dat ik dat jurkje ging voeren. Babyrib langs buiten, katoen langs binnen om het net wat warmer te maken. 

De tutorial over het omkeerbaar kleedje van Tante Hilde was hier onmisbaar om de armsopeningen en de halsopening mooi af te werken. Tip: stik het voorpand niet aan het achterpand alvorens je je werkje omgekeerd hebt... En indien je dat toch doet, probeer het dan vooral eens door je keergat te krijgen... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten