woensdag 1 januari 2014

Nieuwjaarskadootjes.

Eens het september is, begin ik al na te denken over nieuwjaarscadeautjes. Ik wil die namelijk al in huis hebben voor de grote kerstmistoeloop in de stad. Eens december, waag ik me gewoonweg niet meer in de winkels. Teveel volk, teveel geduw en getrek, teveel onbeleefde mensen. Het lijkt wel of bijna iedereen met de feestdagen het concept 'respect' en 'beleefdheid' compleet vergeet. Dus wou ik doen wat ik al jaren doe: ervoor zorgen dat mijn cadeaus al lang voor eindejaar klaarliggen.

 Dit jaar waren de laatste maanden echter te druk om te gaan shoppen. Met als resultaat dat december ineens aan de deur stond en ik nog geen cadeaus had. Dus keek ik eens rond op allerlei blogs en vond tot slot bij Miekk mijn zin: Brillenzakjes! Iedereen heeft wel ergens een of andere bril liggen.

Bij de Action vond ik textielstiften en uit mijn kast duikelde ik een halve meter wit katoen op. De dochter werd met de stiften aan het werk gezet en tekende de witte katoen mooi vol lijntjes en cirkeltjes.

's Avonds verknipte ik die dan en maakte er omkeerbare brillenzakjes van. Als iemand Prutsemie haar tekening beu gezien is, of ze gewoon niet mooi vind, dan keren ze gewoon het zakje om.


En zo heeft iedereen ook weer een kleinigheidje :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten